112 Acil Çağrı Merkezi Nasıl Aranmalı ve Biz Nasıl Aramışız

Herhangi bir yaralanmalı kaza yada olay olduğunda ilk olarak aranılan yer 112 Acil Çağrı Merkezidir. Daha çok bilinen adıyla 112 Hızır Acil olarak bildiğimiz ve en önemli telefon numaralarından biridir. Bu yazımızın konusu 112 acil servisi nasıl aramalıyız ve biz nasıl aramışız bunu öğreneceğiz…

112’nin aranması sırasında nelere dikkat edilmeli

  • 112 numarası aranacaksa ilk olarak sakin olmalıyız, eğer olamıyorsak sakin kalabilen birinin aramasını sağlamalıyız
  • 112 merkezinin sorduğu sorulara net ve doğru cevap vermeliyiz
  • Adres bilgisi verirken olayın olduğu yere yakın bilinen bir cadde yada çok bilinen bir yerin adı verilmeli
  • Arayan kişinin kim olduğu ve hangi numaradan aradığı bildirilmeli
  • Hasta/yaralı’nın sayısı, biliniyorsa adı ve durumu tanımlanmalı
  • Herhangi bir ilk yardım uygulaması yapıldıysa, ne ve nasıl yapıldığı bildirilmeli
  • 112 hattında ki görevli, gerekli tüm bilgileri alasaya kadar telefon kapatılmamalı

Görüldüğü gibi 112 acil çağrı merkezi aranırken gayet sakin, tane tane ve de durumu anlatacak şekilde, adres ve olayın, yaralıların durumu bildirilmesi gerekiyormuş. Peki ülkemiz de bu durum nasıl gelin hep beraber öğrenelim.

İçişleri Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre 2019 yılının ilk 7 ayında toplam 20 milyon 936 bin 52 adet çağrı gelmiş. Bu çağrıların 6 milyon 989 bin 22‘si gerçek çağrılar, 13 milyon 947 bin 30‘unu ise gereksiz aramalar oluşturmuş. Yani %66‘sı gereksiz ve gerçek ihtiyacı olan kişilere cevap vermeyi geciktirecek şekilde gerçekleşmiş. Gereksiz yere meşgul eden 167 kişiye ise 250 TL idari para cezası kesilmiş.

Ek bilgi olarak acil durumlarda aranması gereken numaraların karıştırılmasını önlemek amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi, 44 ilde hayata geçirilmiş ve 155 Polis İmdat, 158 Sahil Güvenlik, 110 Yangın İhbar, 156 Jandarma İmdat, 177 Orman Yangın, 122 AFAD numaraları artık tek bir numaradan 112’den ulaşılabilecek.

Yine İçişleri Bakanlığının paylaştığı verilere göre acil durumlarda aradığımızda çağrıya cevap verme süresi yani Çağrı Alıcı Reaksiyon süresi 2,87 saniye iken son bir ayda 2,71 saniyeye kadar düşmüş.
Asılsız çağrıyı en çok yapan iller ise Çanakkale, Denizli, Muğla ve Niğde illeri olmuş.
Yapılan denetimlerin daha da artacağı ve gereksiz yere meşgul edenlerin daha da artan idari cezalarla karşılacağı bildirilmiş.
Bu yazıdan çıkarılacak olan ders ise acil bir durum ile karşı karşıya kaldığımızda ilk yardımın en temel kuralı olan (KBK) Koruma, Bildirme ve Kurtarma’nın bildirme aşamasında neler yapmamız gerektiğini, ama bizim neler yaptığımızı, ama aslında olması gerekenin bir hayat kurtarma olduğunu, şakasına yada acaba cevap verecekler mi gibi gereksiz denemeler ile başkalarının hayatlarının kurtarılmasına engel olabileceğimizi hiç bir zaman aklımızdan çıkarmamız gerektiğidir.
Şahin Akademi olarak ilk yardım eğitimi konusunda verdiğimiz hizmetler neticesinde daima bu bilinci aşılayarak, gereksiz meşguliyeti önleme ve bilinç düzeyini arttırmaya yönelik çalışmalara devam edeceğiz. Bursa ve çevre iller başta olmak üzere bizlerden ilk yardım, arama kurtarma, yüksekte çalışma, deprem bilinçlendirme eğitimlerini almak için iletişim adreslerimizden ulaşabilirsiniz.
Post by Kadir Şahin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir